woensdag 17 februari 2010

Sociale media

In ‘shift happens’ wordt er over het algemeen ingegaan op globalisatie en de veranderende wereld.Er worden statistieken gegeven over het tempo dat alles verandert en dat de wereld verkleind is dankzij de digitale media en de sociale netwerksites.In ‘Social media revolution’ wordt dieper ingegaan op de sociale netwerk-en mediasites.Er wordt duidelijk gemaakt hoe snel sociale mediasites deel uitmaken van het dagelijkse leven van tientallen gebruikers.Ook voor de reclamewereld is sociale media een belangrijk aspect aangezien bepaalde mensen peer review belangrijker vinden dan advertising.Mensen gaan minder snel naar traditionele media grijpen. Ze gaan niet meer naar de bibliotheek, maar raadplegen sites als Wikipedia of online kranten.Muziek wordt niet gekocht, maar gedownload. Mensen kunnen alles doen vanuit hun huiskamer. Alles verandert aan een supersnel tempo, zo werkt een minicomputer nu zoveel sneller dan een grote computer jaren geleden. Technologie wordt steeds kleiner, zo hebben ze nu al computers die passen in je jaszak. En dit is nog maar het begin...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten